Påsk

Glad påsk! Död och återfödelese o allt det där.

Jag har mycket jag sku kunna skriva, massor med tankar o kännslor som kommer med dimman utan för. Det är konstigt att titta ut medan radion spelar Video killed the radiostar, det är något som saknas. Jag sku vila hoppa omkring ute i vattenpölarna, snurra omkring gömd av dimman, men det fungerar inte ensam. Jag får inte ut allt.

Haha, lite deppresivt. Överlag har de här dagarna som jag varit hemma hos min familj varit trevliga, inte så mycket stridigheter för engångsskull.

För att vara ärlig så vet jag vad det är som gör texten deppresiv: efter att jag flyttade härifrån så bröt jag kontakten med många, flere ofrivilligt men många av bra skäl. Så det som finns kvar är det som fick mig att springa, insvept i dimman. Samt tror jag att ”stadslivet” har skämt bort mig med att ha människor runt hela tiden så att när jag kommer hit var det inte finns någon som vill komma ut i dimman så känner jag mig ensam. Kanske inte ensam är rätt ord? Jag vet inte.

Dimman är något så otroliggt vacker och mjuk, sveper in allt i bomull. Min förkärlek till vatten kulminerar vid dimma. Den är så lätt men opak, men är det bara jag som är facinerad?

OverAndOut // den angstande ungen mitt i den dimmiga urskogen.

Kommentera

