Ånger

Det är länge sen jag skrev nåt, högst antagligen därför för att jag fått ut mina tankar på ett annat sätt.

Det finns en enda sak som jag ångrar i mitt liv. Det är ingen sak som jag gjort, utan en sak jag inte gjort. Jag ångrar min feghet.

Efter en kursdag ute vid havet släppte chaufören av mig vid ett annat ställe så att jag sku hinna bättre göra de saker som mådest göras, och beroende hann jag inte med det iom att matkahuolto var stängt. Anyway, medan jag hastade dit så träffade jag en pojke i 10 års åldern, han hade världens tuffaste kläd- och hårstil, tänkte att ”damn, han måst vara en så bra person! Så säker som han e på sig själv!”.  Men desstu närmare jag kom desstu bättre så jag att något var fel. Det var ögonen, aldrig ha jag sett så ledsna och bittra ögon.

Efter att vi passerat varandra såg jag det som gjorde honom så. Bakom honom gick 3 st pojkar, modell main stream, och kastade kottar efter honom. Just då funderade jag om jag borde svänga om gå till den första killen o erbjuda stöd, men jag bara gick.

När jag va i hans situation så va allt jag ville att någon sku märka att något va fel, att någon sku stöda mig. Men jag blev som alla andra, jag svängde ryggen till och gick. Men hur kommer man fram till någon som man inte känner? ”Hej, du känner inte mig men ja kommer nu här o går med dig iaf. Har du problem med de där 3?”

Det enda jag ångrar, men jag ska göra det rätt (nångång).

OverAndOut

Kommentera

