Tankar i natten

När jag stiger ut på balkongen, for that one last cigarette then turn out the lights, och ser runt ut över mina domäner.. Dom som varit hos mig vet vilken del av Rosenvägen jag ser. Det som kommer över mig när jag står där ute kommer alla tankar som hunnit passera igenom mitt huvud när jag gått där tidigare år tillbaks, när man yrat ”hem” till Knipnäs mitt i natten under de första åren. Eller hur man gått den vägen just när solen varit påväg upp för att aktivt senare delta i lektioner (läs: dricka mycket kaffe). Eller hur vi låg alla uppe på kullen bakom, såg på stjärnorna, filosoferade och drack någon mystisk blandning av tiramisukaffe, kakao och baileys. Hurdan stor familj vi var då, hur det inte spelade någon roll vilken tid det var på dygnet utan man kunde alltid komma förbi på tobak och en pratstund.

Nu mer vill jag varken tänka på det som kunnat vara eller det som kan komma att bli, för sist och slutligen, det liv som vi lever är ju just nu eller hur? De senaste dagarna har mer eller mindre varit fyllda med mycket många olika tankar, som alla varit mer eller minder sånt onödigt tidsfördriv. För om något inte har hänt så kommer det inte att hända, och ska det hända så kommer det att göra det: vid något tillfälle.

OverAndOut

Kommentera

