”För att alla andra..”

I brist på inlägg för att lyckas ha igång den här så..

Tänker jag göra något som många andra gör. Alltså en lista. Here we go!

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mitt hem
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Day one, Jag.

Min egentliga ålder, den som står på alla papper, försöker desperat förklara åt mig att jag är född -90. Men min mentala ålder har mer eller mindre en range på ca. 55år, alltså kan jag vara allt mellan 5 och 60. Jag yrar, och massvis för den delen, för jag försöker leva som jag lär. Man ska inte oroa sig i onödan, allting ordnar sig till slut och Jag ångrar häldre saker som jag gjort än de saker jag inte gjort är mycket återkommande mantran, så man kan säga att jag försöker dra saker och ting i Mañana-anda. Alltid lyckas det inte, men what the heck. Ta inte allt så allvarligt, du kommer ändå inte härifrån levande.

I staden var jag bor har jag bott nu i snart 5år, enda sedan jag flyttade hemifrån som 16åring. Allt i studie-anda förtsåss. Alltid med jämna mellanrum upplever jag eufori över att få bo i den här staden och är säker på att här blir jag, andra gånger vill jag bort. Och de människor som jag lärt känna här har påverkat mig enormt och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta tillsammans med alla våra delade minnen.

Till utbildningen är jag Keramik artesan, och studerar nu till miljöplanerare (nej, jag planerar inte miljöer). Har jobbat ett par år med kundservice, en form av trädgårdsarbete och min nya favorit i listan av konstiga saker som jag gör som inte har med min utbildning att göra är att jag ofta och återkommande jobbar renovering och sanering av bostäder.

Jag är en suspekt filur.

 

Cheers.

Kommentera

