Day 13

Den här veckan

I och med att min uppdatering har blivit lite, krhm.. lidande, med sisådär en sju dagar så hä kommer allt. Och efter varandra dessutom! Helt enkelt har jag bara itn känt mig för att skriva under den senaste veckan.

Detta har hänt under den gångna veckan:

Onsdagen spenderade jag i ett virrvarr av människor, uppklädd och fin. Pojkarna hade styrt upp för dammiddag. Dessvärre var jag tvungen att avlägsna mig i ett tidigt skede, delvis för att jag hade många uppgifter framför mig på torsdagen och delvis för att jag hade en mycket sprängande migrän. Natten spenderade men att bli vän med min wc.

Torsdagen var det rise and shine, på en mycket kort föreläsning. Efter det spenderades det lite dödtid med att  ringa och störa människor som led av den sena nattens förbannelser, och att sitta och höra på människor som köade för att få biljetter och resepass för att ta sig utomlands, alltså till Pampas Nationaldag.

Fredagen spenderades till stor del i en bil påväg österut, där lärde jag mig att man behöver båt för att köra längsmed åboleden. Sedan när jag väl kommit fram till mina föräldrar boning så var det ganska långt mat, bastu och säng som gällde. I exakt den nämnda orningen.

Lördagen spenderades med att läsa, laga mat och bli haraserad av katten. Som för den delen fyllt 18 år på onsdagen.

Söndagen var det åter dags att röra sig västerut. Resterande av kvällen spenderades med att tala skit, dricka te och senare även med att se på en disney-film.

Måndagen så var det vårkänslor som gällde! Och skola med tillhörande uppgifter förstås.

Tisdagen har spenderats i fiskens tecken i och med föreläsningar i akvakultur, senare har det äve funnits utskottsmöten och dylika trevligheter.

 

Kommentera

