”There’s a place for us, you know the movie song.”

Desstumer jag funderar på det, desstumer kommer jag fram till sanningen: det förhållande jag är i nu är inte normalt, eller i alla fall inte för min del. Och hur jag kan älska det.

Som jag i ett tidigare skede förklarade åt en av mina vänner: jag behöver inte en totalt delad existens, jag vill ha samlevnad med majoriteten av koncetrationen på resten av världen, inte ett förhållande. Ser det som två cirklar (bådas ”existens”) som går ihop, men det upptar inte hela ytan av cirkeln.

Bara faktumet av att jag får vara ifred är den för min del en stor faktor, jag ser honom ett par dagar i veckan (kanske mellan 3 och 5 dagar.. okej, nu när jag skrev ner det så är det tydligen lite fler än vad jag trodde.)

Men i alla fall, när man hela tiden går omkring och funderar på att om man borde ringa honom, om man kommer att se honom idag.. eller är det först imorgon.. Då kanske man borde man tänka om. Jag behöver inte tala med honom varje dag, jag behöver inte se honom varje dag och jag behöver aldra minst övervaka hans aldra minsta move.

Inte för det, jag älskar att umgås med honom. Humorn som vi delar är otrolig, och samtidit så ger han mig lite mental utmaning samtidigt.. det är i vissa aspekter och diskussioner lite som att strida med sin egen spegelbild, ingendera ger efter. Och kemin som vi har, den är otrolig.

Jag kan inte säga att jag älska honom, det kommer jag knappast kunna på en mycket lång tid, men vad jag tycka om honom.

”Rawr” ”Nej, d e no fö kallt ute ännu.” ”..Va?” ”Ja, alltså du sa ju just att vi sku ha teaparty in the garden” Ljuvliga dabbfanskap.

 

Kommentera

