thoughts in the night

”…Jag älskar och jag är älskad, något mer än det behöver jag inte.”

”…Det var då jag konstaterade att jag var awesome. På att vara jag”

Det text delarna är från en uppgift som gick ut på att skriva ”min story”. Den blev skriven i lite av en hast, och utan dessvidäre tankar. Men de där raderna stämmer ganska så bra.

Med att jag älskar och är älskad handlar inte om romantisk kärlek, den är fin på sitt egna sätt.. men är inte riktigt samma sak. Det jag syftar på här är min familj och mina vänner, för utan dem sku vi inte vara något. Inget alls.

Det att jag är awesome. Det är en självklarhet. Vi är alla helt totalt perfekta, på att vara oss själva.

Denna kväll/natt sku egentligen spenderas med att göra skolarbeten. Men den blev istället divärse diskussioner. Så nu vill jag inte mer skriva, mitt flow blev förstört, nu ligger jag bara på golvet och ler.

Förstår inte hur ens egens kärlek kan göra en så ”mushi” och kännslig gentemot någon annans. Eller är det bara våren som gör att man önskar att alla sku vara lyckliga?

För ärligt talat, det förtjänar vi alla.

Kommentera

