Everything ends at some point…

Efter att ha spenderat ett antal månader, trott att det gått bra, att vi fungerade bra ihop. Att vi helt enkelt fungerade. Så är det över.

Det värsta med det är inte det att det är slut, det är inte det att jag inte mer kan höra av mig så fort som jag bara vill tala med honom eller det att jag saknar ”oss”… Det är det att jag inte förstår.

Jag har så svårt att förstå hur någon kan tänka på ett sånt sätt var ”just nu” inte verkar spela någon roll, utan bara framtiden spelar roll. Hur kan någon ignorera den tillfälliga lyckan?

Just nu vill jag bara att allting ska vara över, att allt ska normaliseras. Att mina känslor ska sluta gå från ”Everything’s gonna be alright, if you don’t want this then screw you” till suckar och den där hemska tunga känslan i bröstet till ”Att kommer bli okej igen, vi hör ihop, he’ll find he’s way back”. Jag är så otroligt fed-up med det här.

Men, om man ser det från den positiva sidan, nu är jag i alla fall en upplevelse rikare. Nu vet jag hur det känns att avsluta ett förhållande som verkar bra, trots att du anser det vara fel val och fortfarande har känslorna kvar. But everything’s gonna be okay, at some point.

It might not be the right time, I might not be the right one. But there’s something about us I want to say, ‘cause there’s something between us anyway.
I might not be the right one, it might not be the right time. But there’s something about us I’ve got to do, some kind of secret I will share with you.
I need you more than anything in my life, I want you more than anything in my life. I’ll miss you more than anyone in my life, I love you more than anyone in my life.           // Daft Punk – Something about us

Chapter closed (for now… I guess)

Kommentera

