Lycka.

Lycka är många saker, för vissa är det mer och för andra mindre.

Vid diskussioner med vänner och bekanta kommer detta enkelt fram, alla vill vi något annat av vårt liv, alla vill vi lyckas och alla vill vi le. Men vad som ger lyckan tenderar att variera stort mellan personer, oberoende hur nära man är varandra.

Gjorde idag en liten inventering på mina lyckoämnen, de saker som får mig att må genuint bra, så där bara för att get my feet back on the ground. Och orsaken varför jag skriver det hit är den att jag tror att det borde finnas kvar någonstans. Min lista låter, från och till, så här:

Att se genuina leenden bland med de människor jag känner och bryr mig om

Att sitta på trappan hemma, dricka morgonens första mugg nykokat kaffe och se hur solen stiger över sjöröken i viken

Att ligga på bryggan ute på holmen och se på stjärnfall

Att få vara den jag är och bli accepterad som det

Att få vara nära med människor som genuint njuter av sitt liv och det de gör, alltså bara helt enkelt är lyckliga.

Visst, allt det här är mycket non-materialistic, och jag säger inte att jag sku se något fel i det att om jag hade mer pengar. Men just nu behöver jag det inte, jag klarar mig bra som det är. Speciellt om jag får vara med människor vars umgänge jag trivs i, då är jag lycklig.

It’s all about the small things in life.

Kommentera

