bevarelse och diciplin

Jag är i vanliga fall en person som vet mina gränser och aldrig dricker mig till bedrövelsens rand. Men igår, ja, igår lyckades jag.

Det hela började med att jag sku fara på en öl med en kompis. EN. Här kommer min brist på självdiciplin in. Det hela slutade med en resa till Alko, inhandling av divärse sprit och lite bartender to bartender bonding. Och en resa till den lokala krogen.

Inte för det, en bra och rolig kväll var det och jag träffade många nya (och mindre nya) människor.

Men sen, på vägen hem, slår min brist av självbevarelsedrift in… Och jag hittar en av skolans slagsbultar. Vad gör jag? Jo, går och förklarar att han och hans kumpan som han hänger med är kompletta idioter. Halleluja vad smart.

Dock fortsatte vi nog med helt okej diskussioner ännu en timme efter det, men har trots det en liten illa gnavande känsla om att min komentar inte fallit i så god jord.

Oh well, alla har vi ett ansvar och alla hamnar vi stå för det vi sagt och gjort, so bring it.

Kommentera

