Årsfestveckoslut

11.11.11 så firade Ekenäs Kåravdelning sin 5 årsdag som registrerad förening. Detta firades med en middag och tillhörade prograg så som dans. Denna del detog jag dock inte i utan ansvarade för efterfestens om hölls i vårt kårhus.

12.11.11 så firades det, som sig bör, med sillis och sillisefterfest med bastu och dylikt. Under efterfesten satt vi bland annat ute vid en lägereld och drack. En av de nya styrelsemedlemmarna tålde inte riktigt takten och jag gjorde, som den vänliga själ jag är, så att jag förde honom hem till mig så att han sku ha någonstans att sova under natten så han bor relativt långt ifrån själva festplatsen. Och sen började det roliga.

När jag kom hem där kring en 3 på natten så fann jag inte bara att han valt att dusha, utan även att han tagit en taktikvila under tiden… Nämligen hela lägenheten hade 2 cm vatten på golvet.

Detta betydera att inte bara min lägenhet har en stor vattenskada, utan även att lägenheten under har det. Så sibboborna packar och flyttar troligen inom kort. Men festen var ju bra i alla fall!

Kommentera

