Osäkerhet

Inspirationen ligger ganska långt på noll när det kommer att skriva här nu för tiden, känner inte samma behov av att ”skriva av mig”… Om det då inte kommer till lite ”vikitgare” ämnen än som tidigare tagits upp, jag ber om ursäkt för min extrema frånvaro! Off-topic: snart får jag flytta hem till min egen lägenhet, hurraa! Efter nästan 6 månader helt annanstans…

Back to topic!

Oftast tenderar man att tala om att det är unga flickor som känner sig extremt osäkra både på sig själva och sin omvärld. Ingen någonsin nämner det faktum av att osäkerheten drabbar ALLA när de ställs inför nya saker/beslut eller vad som hällst som kan rubba just den personen, oberoende ålder/kön eller sexualitet.

Samtidigt som jag förstår att det är en sak som man inte vill tala om (för vem vill sist och slutligen go with their heart on their sleeve och riskera att bli sårad på kuppen?) så gör jag det inte… Varför är det så tabu att säga ”du, jag är inte så säker på det här”? För om alla vågade uttala sig så sku det inte bara kunna fungera som ett exempel på bättre fungerande sociala kontakter till de yngre förmågor som ser upp till oss, utan vi sku må bättre generellt i och med att man sku känna att man inte behöver gömma så mycket från varandra.

Inte för det, jag anser också att man aldrig ska ge upp. Aldrig. Och risken finns att om man uttalar sig om att man inte är säker på något så kan den andra parten backa och säga ”Okej, då behöver du inte göra det”, vilket lämnar dig utan en stor upplevelse och erfarenhet som sku kunna bygga upp dig mer och mer som person.

Tror att huvud-pointen här är kanske något som följande: Always be so strong that you may admit your weaknesses, but as humble to see  that you need the challenge to grow.

– – –

Yrsel, spekulationer och god-knows-what… Återkommer nästa gång jag har något fiffigt att komma med, until that…

Cheers!

Kommentera

