Inget direkt världs-revolutionerande…

Det pågår inte allt för mycket i mitt liv för tillfället, inte mycket som kunde trigger någon form av konstruktiv-skrivlust och resultera i desstu längre texter om konstruktiva saker. Med andra ord; det har funnits få saker som stört mig i den grad att jag behövt skriva av mig.

– – –

Vi var och skrev på hyreskontraktet till den nya lägenheten igår, damen hoppades att vi sku stanna i många år. Vi får se.

Sitter för tillfället på soffan, avnjuter en kall öl, lyssnar på regnet och väntar på att J ska komma hem. Inte för att jag på något sätt behöver honom här… Men för tillfället har vi endast en uppsättning nycklar och om jag somnar finns risken av att jag sover så djupt att han får stå ute i regnet.

Sånt är livet. Ha alltid två nycklar. Om inte för annat, men då kan alla komma och gå hur de vill.

 

Cheers!

Kommentera

