Mat

Den senaste månaden har mer eller mindre revolverat kring mat av olika former, för olika tillfällen.

Ett veckoslut hade vi ”inflyttnings-middag” för de äldre i vänskapskretsen, då serverades det  crosintini med mozzarella tomat lök olika skinkor, vitvins risotto med basilika och citron med bacon-lindad kycklingfilé, citron- och kiwisorbé till efterrätt… Allt med tillhörande viner och avec till kaffet. Kvällen eskalerade fint och de två sista gästerna gick först kring klockan 5.

Under den här veckan hade jag ”avskeds-middag” för min sambo. Han försvann för tre veckor till USA nu imorse… Serverade blandsallad med balsamico och olivolja, canneloni (enligt önskemål) och citron-marinerade jordgubbar med svartpeppar och nutella-moussé.

Nu sitter jag redan och planerar nästa middag som jag har lovat…

– – –

Mitt förhållande till mat har alltid varit lite… udda. Jag älskar mat och att stå i köket, att se folk lysa upp när maten smakar. Men jag ser ingen point i att jag ska äta om jag är ensam, min hjärna på nåt sätt finner det onödigt. Detta gör att jag inte alltid äter direkt det jag borde när jag borde äta. But fear not, nu för tiden äter jag i alla fall, jämfört med hur det kunnat vara time from time.

 

//Cheers!

Kommentera

