Energi

Jag har under senaste åren märkt av att jag har stora svackor i energimängden som jag har, under den tid som jag ännu aktivt brukade fara och hälsa på mina föräldrar under veckoslute sov jag upp till 14h i sträck men sedan när jag var i Ekenäs gick jag på hög-varv och sovde aldrig mer än 6h.

Nu för tiden är jag pigg och glad i ca. 3 månader i sträck och sedan går ner i en svacka var jag känner mig helt slut som människa. Jag tror inte att det här har direkt med min sömn att göra, utan mer det att jag älskar att umgås med folk och ger gärna allt när jag är bland andra. Sen det att jag oftast före mina svackor börjar sova otroligt oroligt och inte känner mig utvilad överhuvudtaget gör väll inte direkt saken så mycket bättre. Mina svackor vet jag själv hur jag ska bota, det kräver egentligen inte mycket mer än att jag får vara för mig själv ett par dagar, sova hur länge jag vill… Sådana saker.

Det som är det svåraste med dem är att jag blir otroligt lätt irriterad på dem jag umgås med. Det är inte ett medvetet val, men ibland så tänker jag inte allt för mycket före jag fräser till. Förlåt.

 

Cheers

Kommentera

