Random tankar

Hej!

Ska, bara jag kommer på om vad, skriva ett lite längre inlägg… Det här inlägget kommer nämligen mer eller mindre bara få fungera som påminnare om mina tankar.

– – –

En av orsakerna varför jag är rädd för faktumet att skaffa barn är inte det som jag sa, att den finns för mycket illa i världen som jag inte vill att de ser, utan det är mer det här: Tänk om dom drar kortaste strået och hamnar lågt i den outtalade sociala heriarkin? Tänk om dom är svaga? Tänk om dom inte kan kämpa och slåss? Kan jag låta bli att blanda mig massvis i, kan ja låta dom utvecklas till deras fulla potential utan att skydda för mycket? Är det rätt att tvinga en unge att slåss om det behövs? Kan jag lära ut socialkurage?

Tänk om dom inte har tillräklig styrka för att slå tillbaks?

Kommentera

