Sexualitet vol. x

First of: jag är genuint amazed över att ni, who ever you are, orkar komma tillbaks hit trots att jag skriver så sällan som jag gör!

Second: detta kommer vara ett av de mer personliga som jag någonsin skrivit, med if it helps even someone it’s worth it.

– – –

Det här är information som annors är otroligt svår att få reda på… Life ain’t always easy, but particular patches are harder than others. Det här kommer lite handla om när jag kom på att jag kanske inte passade direkt in i mängden. Och för de som inte vet så är jag inte straight, men känner samtidigt att jag inte passar in i direkt någon annan beskrivning av sexualitet… Så jag tenderar använda termen ”bi-sexuell”, syftandes på att jag attraheras (både romantiskt och sexuellt) av båda könen.

– – –

Jag har länge varit undermedvetet medveten om det här sedan nåttag i övre-lågstadiet, men erkände det först fullständigt långt senare. Som yngre antog jag att det var helt normalt att jag kände ”samma” saker för personer av olika kön. Jag växte upp med föräldrar som är otroligt accepterande men resten av min familj är konservativ och det här färgades av på mig, vilket betydde att det var okej om det var någon annan som var det, men inom vår familj sku det aldrig finnas.

Desstu äldre jag blev märkte jag av den hostila attityden av samkönade par. Inte direkt i min familj, utan i min omgivning. Detta gav otroliga mentala konflikter, för vem sku jag kunna tala med, som redan a odd-bird behöver du inte kasta mycket bränsle på elden för att det ska explodera… Jag var rädd för att mata elden med något som ännu var nytt för mig, jag var inte beredd att visa åt någon min sårbarhet.

En av orsakerna varför du i denna situation är otroligt sårbar är inte bara det att ditt sociala nätverk kan vara otroligt fragilt, utan även det att du inte blir direkt accepterad i något av ”lägren”. De heterosexuella anser dig vara udda och de homosexuella anser att du bara spelar for attention. Du hamnar egentligen komma på allt själv.

– – –

Jag hade turen att jag av person har en bra självkänsla, steget att acceptera migsjälv var aldrig stort. Det var bara svårt att cope med hur allt fungerar. Jag har inte ännu häller ett bra grepp på hur jag egentligen ska come on to brudar, delvis för att min gaydar är bra… När det kommer till personer som inte har någon form av intresse gentemot mig, delvis för att jag blir otroligt nervös.

My point: Det är svårt. Det kommer vara en av de svåraste sakerna du någonsin gjort, att erkänna dig själv och förstå att du är värd allt i världen och lite till, att du är fin så som du är. Men det är det finaste du någonsin kommer kunna ge dig själv. Those who mind don’t matter and those who matter don’t mind, it’s gonna be okay.

– – –

http://www.youtube.com/watch?v=OZ_8O929WOA

It’s hard, but everybody manages.

– – –

Cheers!

 

Kommentera

